Tuesday, October 21, 2008

童年回忆

今天收到了封邮件
里头的图片,看了脑里就有很多小时候的回忆。
都是给出生在198X年的人,我想你们也和我一样看过一下东西吧!
看了包你回忆十足!哈哈!
好想回到童年,真希望doraemon在。。把我变回去。哈哈!

首先来看看吃的吧!


Tora,以前还记得电视上有广告,我也很喜欢去买。一盒50sen.哈哈!


哇!就是这个chewing gum..还有tatoo的。


Sugus..以前还是电视广告很红的呢!好喜欢吃。现在都没吃到了。



哈哈!这个巧克力,有点像蟑螂屎,可是很好吃。我小时候超爱的,而且盒子可以拿来吹,有声音哦!

接下来的是让你回忆的东西:

小学时很流行这rubber..我还去小学第二楼的koperasi买呢!忘了那个aunty叫什么名了。那时我还叫他姐姐呢!然后我们玩rubber...谁的帖在另一个上面就是胜利,胶察就是他的了。我还买了一整盒呢!


还记得这卡片吗?当时可是很红呢!我和姐姐表弟表姐都很喜欢玩,到外婆家就开始玩咯!童年真爽!



看过这卡吗?我好像看过,可是我玩的是小张有Poker Number的。我们玩拍打。就是放在地上,用手打地上,然后靠打出来的风把高高的卡翻起。手是不可以动到卡哦。


小时候叫buah kuli...玩法不用我说了吧!

有点懒惰写,自己看吧!有什么回忆记得在下面分享哦!哈哈!












4 comments:

AY said...

好久不见这些东西了,以前我们家有好多哦!可是不知到去了哪里.

EngHwa said...

对啊!尤其是那个happy family.. 好怀念哦!

Anonymous said...

Wow~ I like this post a lot. I am usually a silent reader and don't leave comment but this post is too special.
It really brings back all my precious childhood memory.
I still keep the old maid card and some of the rubber. Ha ha
But I hate the chocolate in picture no. 4.

Hmm... I wonder who took all these pictures and keep it until now cause now cannot find most of the items already.

By the way, nice to meet you. he he

EngHwa said...

Hi waiqueen, thank you for the comment. If you found my post is interesting, do share with your friends. Childhood memory is usually very sweet and memorable. Everyone definitely can remember their childhood vividly. That time, we all are so innocent and joyful. No stress.. being protected by beloved parents and siblings. Perhaps those pictures can bring you to your most happiness moment and may forget what you are frustrating about right now. Have a nice day!! Nice to meet you too.